Firma SOCAGE wykorzystuje oprogramowanie SOLIDWORKS do projektowania, analizy i zarządzania danymi produktów
w celu tworzenia lżejszych, kompaktowych podnośników do prac na wysokościach, jednocześnie skracając cykle
projektowe, podnosząc jakość i przyspieszając tempo wprowadzania produktów na rynek.

Firma SOCAGE wykorzystuje oprogramowanie SOLIDWORKS do projektowania, analizy i zarządzania danymi produktów
w celu tworzenia lżejszych, kompaktowych podnośników do prac na wysokościach, jednocześnie skracając cykle
projektowe, podnosząc jakość i przyspieszając tempo wprowadzania produktów na rynek.

 

socage

 

Wyzwanie:
Tworzenie lżejszych, kompaktowych podnośników do prac na wysokościach przy
jednoczesnym skróceniu cykli projektowych, poprawieniu jakości i przyspieszeniu tempa wprowadzania produktów na rynek.

Rozwiązanie:
Wdrożenie rozwiązania do projektowania SOLIDWORKS Professional, oprogramowania do projektowania i analizy SOLIDWORKS Premium,
narzędzi do analizy SOLIDWORKS Simulation Professional, rozwiązania do zarządzania danymi produktów SOLIDWORKS Enterprise PDM
i aplikacji do tworzenia dokumentacji technicznej SOLIDWORKS Composer.

Korzyści:
• Skrócenie cykli opracowywania produktów oraz przyspieszenie wprowadzania produktów na rynek.
• Zwiększenie liczby projektów realizowanych każdego roku
• Obniżenie o połowę kosztów opracowywania dokumentacji
• Zwiększenie wydajności i niezawodności

 

SOCAGE s.r.l. to wiodący projektant, producent i sprzedawca podnośników do prac na wysokościach. Przez ostatnie
30 lat włoska firma odgrywała znaczącą rolę w opracowywaniu podnośników do prac na wysokościach. Firma SOCAGE
prowadzi sprzedaż swoich produktów na całym świecie, specjalizując się w produkcji podnośników do prac
na wysokościach montowanych na ciężarówkach. Lekkie, kompaktowe podnośniki tej firmy są znane z dużej wysokości
roboczej i dalekiego zasięgu; zdobyły także wiele nagród branżowych. Jeden z podnośników koszowych firmy, model
DA293 (28-metrowy podnośnik przeznaczony do użytku na ciężarówkach niewymagających prawa jazdy dla kierowców
zawodowych), zdobył na konferencji 2014 Access, Lift, & Handlers (ALH) w Miami (Floryda) nagrodę dla najbardziej
innowacyjnych produktów montowanych na ciężarówkach.

Do 2002 roku firma SOCAGE opracowywała i projektowała swoje produkty, korzystając z narzędzi AutoCAD® do
projektowania 2D. Według dyrektora ds. technicznych Fabia Di Minico potrzeba usprawnienia procesu projektowego w celu
sprostania rosnącemu popytowi na lżejsze, kompaktowe podnośniki do prac na wysokościach zmotywowała firmę do
wdrożenia systemu projektowania 3D.

„Tworzenie lżejszych, kompaktowych podnośników do prac na wysokościach to nie lada wyzwanie, ponieważ
podczas zmniejszania rozmiarów i wagi podnośnika musimy dbać o niezawodność konstrukcji oraz bezpieczeństwo
jego użytkowników” — twierdzi Fabio Di Minico. „Aby osiągnąć optymalny kompromis, jednocześnie zachowując
jakość, z której znane są nasze produkty, potrzebowaliśmy dostępu do wszechstronnych i intuicyjnych narzędzi do
projektowania 3D i symulacji”.
Firma SOCAGE przetestowała pakiety Pro/ENGINEER® i SOLIDWORKS® do projektowania 3D, ostatecznie decydując
się na rozwiązania SOLIDWORKS. Producent podnośników wybrał oprogramowanie SOLIDWORKS, ponieważ jest ono
łatwe w obsłudze i intuicyjne, zawiera zintegrowane narzędzia do symulacji projektu i charakteryzuje się lepszym stosunkiem
oferowanych możliwości do ceny. Dziś firma SOCAGE korzysta z rozwiązań do projektowania SOLIDWORKS Professional,
oprogramowania do projektowania i analizy SOLIDWORKS Premium, narzędzi do analizy SOLIDWORKS Simulation
Professional, rozwiązań do zarządzania danymi produktów SOLIDWORKS Enterprise PDM oraz aplikacji do tworzenia
dokumentacji technicznej SOLIDWORKS Composer™. „Szukaliśmy nowoczesnego narzędzia, które byłoby
szybkie i łatwe w obsłudze” — wspomina Fabio Di Minico. „Oprogramowanie SOLIDWORKS stanowiło najlepszy wybór,
ponieważ było bardziej przyjazne dla użytkownika niż inne rozwiązania, a przy tym zapewniało więcej możliwości —
w przystępnej cenie”.

SKUTECZNIEJSZY PROCES PROJEKTOWANIA.
Przechodząc z oprogramowania 2D na narzędzia SOLIDWORKS do projektowania 3D, firma SOCAGE zyskała
wydajniejszy proces projektowania, który pozwolił skrócić czas opracowywania produktów i ich wprowadzania na
rynek, a także zwiększyć liczbę projektów realizowanych w ciągu roku. „Oprogramowanie SOLIDWORKS znacznie
przyspiesza i usprawnia proces projektowania, ponieważ automatyzuje wiele etapów, które dotychczas trzeba było
wykonywać ręcznie — w tym projektowanie, rzutowanie przekrojów, tworzenie widoków i przygotowywanie
schematów montażu” — mówi Fabio Di Minico. „Nigdy nie przeprowadziliśmy oceny oszczędności czasu,
jednak wyraźnie widzimy, że możemy zrealizować większą liczbę projektów rocznie” — dodaje. „Ponadto nasze rysunki
i wyniki prac projektowych są dokładniejsze i wykrywamy mniej błędów w prototypach”.
ZMNIEJSZENIE CIĘŻARU BEZ WPŁYWU NA BEZPIECZEŃSTWO KONSTRUKCJI.
Firma SOCAGE wykorzystuje dostępne w oprogramowaniu SOLIDWORKS funkcje konfiguracji w celu analizy każdego
położenia rozkładanego i mobilnego podnośnika, a także funkcje automatyzacji procesu tworzenia opcjonalnych narzędzi.
Dodatkowo używa zintegrowanego oprogramowania SOLIDWORKS Simulation, aby tworzyć lżejsze i kompaktowe
— a przy tym równie bezpieczne dla użytkowników — podnośniki do prac na wysokościach.

 

dzwig dzwig-symulacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Nasze produkty wyróżniają się efektywnością, odpornością na utratę stabilności i wywrócenie, zwartością konstrukcji,
możliwością wyciągania i chowania podnośnika z użyciem mniejszej ilości miejsca oraz niezawodnością, którą osiągamy,
sprawdzając, czy dany produkt cechuje się wystarczającą odpornością na naprężenia i zmęczenie materiału” — podkreśla
Fabio Di Minico. „Szczególnie doceniamy możliwość symulacji i trafnego przewidywania wpływu projektu konstrukcji
oraz kinematyki na zachowanie produktu, jaką oferują narzędzia SOLIDWORKS Simulation i SOLIDWORKS Motion.
Zapewniają one znaczące korzyści w postaci wyższej jakości projektów, co przekłada się na większą niezawodność i lepsze
parametry produktów”.
OBNIŻENIE O POŁOWĘ KOSZTÓW OPRACOWYWANIA DOKUMENTACJI.
Firma SOCAGE wdrożyła też oprogramowanie do zarządzania danymi produktów SOLIDWORKS Enterprise PDM,
które zapewnia korzyści w postaci dużej kontroli nad wersjami projektów i zwiększonej skuteczności procesów
oraz oprogramowanie SOLIDWORKS Composer, które ułatwia przygotowywanie instrukcji obsługi i innej dokumentacji.
Rysunki części zamiennych w instrukcji obsługi, które dotychczas były kreślone przez firmę zewnętrzną, zastąpiono
ilustracjami z programu SOLIDWORKS Composer, obniżając w ten sposób koszty o 50 procent.
„Wcześniej musieliśmy płacić dostawcom 50 euro za każdą ilustrację” — zauważa Fabio Di Minico. „Ponieważ jedna
instrukcja obsługi zwykle zawiera około 40 rysunków, koszty samych ilustracji wynosiły około 2000 euro za wydanie.
Każdego roku przygotowujemy od 8 do 10 nowych instrukcji obsługi, a także wprowadzamy zmiany w istniejących
dokumentach lub dostosowujemy bieżącą dokumentację do indywidualnych potrzeb klienta. Oprogramowanie
SOLIDWORKS Composer pozwala nam na osiągnięcie tych samych efektów o połowę mniejszym kosztem”.

 

Odwiedź stronę Socage.

Skontaktuj się z nami aby uzyskać wersję demo pakietów SolidWorks.

SolidWorks Case Study.

Zobacz również: