Zakupiłem DraftSight, otrzymałem klucz licencyjny, przeszedłem przez cały proces instalacji, ale nie mogę aktywować programu, co wtedy? W poniższym artykule opisane zostały 4 sposoby na rozwiązania problemu z aktywacją DraftSight

 

 

1.  Aktualizacja sterowników karty graficznej ze strony producenta i przeprowadzenie czystej instalacji DraftSight (sprawdza się w większości problemów z aktywacją):

a.  Zaloguj się jako administrator i odinstaluj DraftSight

b.  Przejdź do folderu DraftSight:

C:\Users\[nazwa użytkownika]\AppData\Roaming\Dassault Systems

(jeżeli widzisz folder „AppData”, to pomiń punkty c i d)

c.  Musisz pokazać ukryty folder. W tym celu otwórz dowolny folder i przejdź do zakładki widok > wybierz opcje > zmień opcje folderów i wyszukiwania

d.  Otworzy się okno „opcje folderów”. Przejdź do zakładki widok, zaznacz „pokaż ukryte pliki, foldery i dyski” i zatwierdź przyciskiem ok

e.  Zmień nazwę folderu „DraftSight” na „DraftSight_old”

f.   Przejdź do folderu Dassault Systems w katalogu instalacyjnym (zazwyczaj C:\Program Files:\ Dassault Systems)

g.  Usuń folder DraftSight

h.  Wyczyść rejestr, usuwając/zmieniając nazwy folderów kluczy rejestru:

uruchom edytor rejestru z Start> Uruchom> wpisz „regedit” (bez cudzysłowów) i wybierz ok (spowoduje to uruchomienie edytora rejestru). W edytorze rejestru przejdź do:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Dassault Systemes > DraftSight

i usuń folder DraftSight

WAŻNE!!! Pamiętaj, aby nie modyfikować żadnego innego klucza rejestru, ani folderu, ponieważ może to prowadzić do nieprawidłowego działania innych aplikacji

i.   Przejdź do: C:\ProgramData\Dassault Systems i usuń folder DraftSight

j.   Uruchom ponownie komputer

k.  Ponownie zainstaluj DraftSight (instrukcję instalacji znajdziesz pod linkiem:

– dla DraftSight Standard, Professional i Premium: https://premiumsolutions.pl/instalacja-i-aktywacja-draftsight-standard-professional-premium/

– dla DraftSight Enterprise i Enterprise Plus: https://premiumsolutions.pl/instalacja-draftsight-enterprise/)

l.   Sprawdź, czy problem został rozwiązany

 

2.  Uruchomienie DraftSight w trybie zgodności z Windows 7:

a.  Kliknij prawym przyciskiem myszy skrót DraftSight i wybierz właściwości

b.  Przejdź do karty „zgodność” i zaznacz opcję „uruchom ten program w trybie zgodności dla”

c.  Wybierz z rozwijalnego menu Windows 7 i zatwierdź przyciskiem ok

 

3.  Ponowne uruchomienie DraftSight z ustawieniami domyślnymi:

a.  Zamknij DraftSight i przejdź do:

C:\Users\[nazwa użytkownika]\AppData\Roaming\ Dassault Systems

b.  Zmień nazwę folderu „DraftSight” na „DraftSight_backup”

c.  Uruchom ponownie program. DraftSight powinien teraz otworzyć się z ustawieniami domyślnymi

d.  Sprawdź, czy problem został rozwiązany

 

4.  Wyłącznie i włączenie karty graficznej:

a.  Otwórz menedżera urządzeń (Start > uruchom > menedżer urządzeń)

b.  Rozwiń karty graficzne

c.  Kliknij prawym przyciskiem myszy na kartę (np. NVIDIA, Intel) i wyłącz urządzenie

d.  Uruchom DraftSight i spróbuj pracować

e.  Zamknij DraftSight

f.   Ponownie włącz kartę graficzną

g.  Uruchom DraftSight

h.  Sprawdź, czy problem został rozwiązany

 

Zobacz również: