SOLIDWORKS Manage jest programem, który rozbudowuje SOLIDWORKS PDM Professional o dodatkowe funkcje, takie jak zarządzanie procesami i projektami, indywidualne panele nawigacyjne, czy tworzenie i generowanie złożonych raportów.

Przed przystąpieniem do pracy musimy przeprowadzić instalację, która wymaga wykonania kilku niezbędnych kroków tak, aby użytkownicy mogli w pełni cieszyć się z nowych możliwości, jakie niesie ze sobą SOLIDWORKS Manage.

Podczas instalacji należy pamiętać, aby użytkownik posiadał uprawnienia lokalnego administratora, a proces odbywać musi się na tym samej stacji, na której znajduje się serwer SOLIDWORKS PDM Professional.

 
Instalację możemy rozpocząć bezpośrednio z folderu SWManageServer:

 
Możemy również przeprowadzić ją za pomocą instalatora SOLIDWORKS, dzięki czemu będziemy jednocześnie mogli zainstalować również serwer licencji SolidNetWork License Manager i serwer SOLIDWORKS PDM Professional:

 
Kolejnym krokiem powinno być skonfigurowanie serwera SOLIDWORKS Manage:

 
Po kliknięciu Zmień pojawi się okno, gdzie ustawić musimy prawidłowe wartości:

 
Po zaakceptowaniu warunków umowy licencyjnej i kliknięciu Zainstaluj teraz oprogramowanie zostanie zainstalowane:

 
Po prawidłowo przeprowadzonej instalacji musimy przystąpić do konfiguracji SOLIDWORKS Manage.
W folderze instalacyjnym (domyślnie):

 
znajduje się aplikacja pozwalająca na stworzenie pliku instalacyjnego .swmc:

 
Po uzupełnieniu wszystkich pól możemy przetestować połączenie z serwerem licencji (należy pamiętać o potrzebie wcześniejszej aktywacji licencji):

 
Plik SWManage.swmc zapisać musimy w trzech lokalizacjach w folderze instalacyjnym serwera SOLIDWORKS Manage (Fileserver, Notifications i Webforms):

 
Na tym etapie kończy się konfiguracja serwera SOLIDWORKS Manage. W następnym materiale przedstawimy konfigurację klienta SOLIDWORKS Manage.

 
 
 

Zobacz również: