Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zmiany modelu biznesowego SOLIDWORKS. Począwszy od lipca, każda zakupiona licencja jako nieodłączny element subskrypcji będzie zawierać usługi chmurowe. Nowe zasady obejmą zarówno obecnych jak i przyszłych Użytkowników SOLIDWORKS.

 
W poniższym artykule przedstawiamy zmiany, które dla swoich Użytkowników szykuje SOLIDWORKS, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące nadchodzącej lipcowej ewolucji zasad sprzedaży.

Producent oprogramowania przekonuje, że model abonamentowy oraz chmura zapewniają Użytkownikom wiele korzyści niezbędnych do nadążania za rosnącym tempem innowacji i wprowadzają szereg usprawnień, między innymi:

  • Możliwość zapisywania plików w chmurze, co pozwoli chronić Twoje projekty i oszczędzić miejsce na dysku lokalnym. Zyskasz również dostęp do dodatkowej przestrzeni dyskowej bezpośrednio z SOLIDWORKS, bez potrzeby zajmowania się formatowaniem czy mapowaniem dysków.
  • Udoskonalone metody lokalizowania oraz dostępu do plików, w tym sortowanie i wyszukiwanie plików według różnych kryteriów (np. właściwości dostosowanych).
  • Ochronę przed przypadkowym nadpisywaniem plików – będziesz mógł łatwo sprawdzić, kto jest aktualnym właścicielem pliku.
  • Automatyczne zarządzanie wersjami/rewizjami plików. Nie będzie potrzeby dodawania informacji o rewizji do nazwy pliku, a ponadto zawsze będziesz wiedzieć, dlaczego utworzyłeś nową wersję lub rewizję.
  • Zaawansowane narzędzia wyszukiwania, które umożliwią Ci szybkie znalezienie potrzebnych informacji dotyczących konkretnych plików.

 

Najczęściej zadawane pytania dotyczące planowanych zmian

 

1. Co się zmienia w lipcu?

Od lipca 2023 wszystkie nowo nabyte licencje SOLIDWORKS Desktop CAD będą zawierały usługi Cloud jako integralną część subskrypcji. Co więcej, każda nowa licencja wieczysta SOLIDWORKS Desktop będzie wymagała minimalnego okresu dwóch lat subskrypcji. Ze względu na dążenie przez Dassault Systèmes do utrzymania najwyższego poziomu jakości produktów, cena nowo nabywanych subskrypcji licencji wieczystych i okresowych produktów SOLIDWORKS Desktop CAD będzie nieco wyższa.
 

2. Co stanie się po upływie dwóch lat, jeśli nie zdecyduję się na przedłużenie subskrypcji?

Po dwóch latach wybór kontynuacji Usługi Utrzymania pozostaje w Twoich rękach. Jeżeli zdecydujesz się nie przedłużać subskrypcji, Twoja licencja desktopowa pozostanie wieczysta, chociaż utracisz dostęp do usług Cloud dla CAD, aktualizacji oprogramowania oraz wsparcia technicznego.
 

3. Czy w dalszym ciągu będą dostępne elastyczne opcje licencjonowania?

Tak. Okresowe licencjonowanie SOLIDWORKS Desktop CAD jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy poszukują skalowalnego podejścia, ułatwiającego planowanie projektu oraz budżetu.
 

4. Co wchodzi w skład usług Cloud?

Usługi w chmurze umożliwiają przechowywanie, udostępnianie i zarządzanie wszystkimi plikami tworzonymi w SOLIDWORKS. W przypadku każdej nowej licencji (jednostanowiskowej lub sieciowej) jeden Użytkownik będzie miał dostęp do usług w chmurze.
 

5. Czy ta zmiana dotyczy zarówno nowych, jak i obecnych Klientów nabywających nowe licencje?

Tak, zmiany dotyczą zarówno nowych jak i obecnych Klientów, którzy zakupią nowe licencje.
 

6. Jako dotychczasowy Klient SOLIDWORKS Desktop CAD, czy mogę przedłużyć subskrypcję bez korzystania z usług Cloud?

Oczywiście, Klienci z aktywnymi subskrypcjami mogą kontynuować odnawianie subskrypcji bez korzystania z usług Cloud.
 

7. Czy te zmiany odnoszą się również do licencji sieciowych?

Tak, wprowadzane w lipcu zmiany obejmą zarówno licencje indywidualne jak i sieciowe.
 

8. Czy mogę w tej samej sieci SNL posiadać licencje zarówno z usługami Cloud jak i bez nich?

Tak, jest to całkowicie możliwe.
 

9. Jako Klient z aktywną subskrypcją, czy mogę uaktualnić moje oprogramowanie SOLIDWORKS, aby korzystać z usług Cloud?

Tak. Można uaktualnić swoją subskrypcję, aby zawierała usługi Cloud.
 

10. Jeżeli jestem zainteresowany uaktualnieniem do SOLIDWORKS z usługami Cloud, czy muszę uaktualnić WSZYSTKIE moje licencje (indywidualne lub sieciowe)?

Nie, nie ma takiego wymogu. Możesz wybrać, które licencje chciałbyś poszerzyć o usługi chmurowe.
 

11. Moja firma ma ograniczenia w przechowywaniu danych w chmurze. Czy mogę zakupić nowe licencje SOLIDWORKS Desktop bez usług Cloud?

Tak, zrozumienie i spełnienie Twoich potrzeb to nasz priorytet. Jeśli Twoja firma ma specyficzne wymagania dotyczące przechowywania danych, możesz nabyć licencje SOLIDWORKS Desktop bez korzystania z usług Cloud. W takich przypadkach zachęcamy do kontaktu ze sprzedawcą.
 
 
 
Usługi chmurowe SOLIDWORKS są zaprojektowane tak, aby ułatwić codzienną pracę i przynieść istotne korzyści Użytkownikom. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących nowych zasad licencjonowania oraz subskrypcji serdecznie zachęcam do kontaktu z naszym Działem Handlowym.
 
___

O AUTORZE:

 

Piotr Gomuła
Specjalista Techniczny ds. CAD
Premium Solutions Polska

+48 725 072 655

 

Zobacz również: