Pierwszy dzień całkowicie wirtualnego wydarzenia 3DEXPERIENCE World był pełen akcji. Rzućmy okiem na to, co mogłeś przegapić pierwszego dnia.
3DEXPERIENCE World to największa i najważniejsza impreza, która co roku gromadzi w jednym miejscu wielu miłośników i użytkowników oprogramowania z rodziny SOLIDWORKS.
Tematem pierwszej sesji ogólnej było “From Things to Sustainable Life | Strategy & Direction.” – Od rzeczy do zrównoważonego życia | Strategia i kierunek. Były dyrektor generalny SOLIDWORKS Gian Paolo Bassi rozpoczął spotkanie, dzieląc się naszym wspólnym celem na to wydarzenie: dzielenie się technologiami i trendami, które naszym zdaniem będą kształtować przyszłość inżynierii, sposób w jaki pracujemy i co pomoże innowatorom na całym świecie wymyślać i odkrywać na nowo rzeczy, których potrzebujemy i chcemy. Mówił również o misji SOLIDWORKS polegającej na obniżeniu bariery dostępu do nauki i technologii, aby nasi użytkownicy – zarówno w dużych firmach, jak i małych startupach – mogli pracować nad rozwiązywaniem wielkich problemów, z którymi borykamy się zarówno my, przyszłe pokolenia stojące w ich obliczu.
Następnie Gian Paolo przedstawił Manisha Kumara, który wejdzie w rolę dyrektora generalnego SOLIDWORKS. Gian Paolo wyjaśnił, że jego nową rolą w Dassault Systemes będzie kierowanie portfolio 3DEXPERIENCE Works jako wiceprezes wykonawczy 3DEXPERIENCE Works.
Odkrywanie mocy wyobraźni
Następnie Gian Paolo opowiedział o niesamowitej sieci inkubatorów i katalizatorów technologii zlokalizowanych w Bostonie i okolicach, takich jak The Engine, Greentown Labs, Forge, Mass Robotics, FabLabs i oczywiście nasze własne laboratorium 3DEXPERIENCE. Istnieje niezliczona ilość startupów, które rozkwitają w udane przedsięwzięcia, takie jak Rise Robotics i Spark Charge, z których oba wystartowały podczas 3DEXPERIENCE World 2020. Gian Paolo przypomniał nam cytat Alberta Einsteina.
“Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Wiedza jest ograniczona, a wyobraźnia otacza cały świat.”
Wyobraźnia jest stanem pomiędzy ideami a czynami; jeśli potrafimy sobie wyobrazić razem; współpracę i kreatywność będą one wówczas jeszcze bardziej napędzać postęp ludzkości. To wtedy dzieje się prawdziwa innowacja, a w SOLIDWORKS jesteśmy pasjonatami innowacji, ponieważ wiemy, że innowacyjność pomaga rozwiązywać duże problemy.
Gian Paolo wyjaśnił, że właśnie dlatego jako firma koncentrujemy się na portfolio 3DEXPERIENCE Works, ponieważ „Uważamy, że jest to najlepsza platforma innowacji, jaką kiedykolwiek stworzono. W ciągu następnych trzech dni dowiesz się, że te rozwiązania zapewniają możliwości nie tylko w zakresie projektowania, ale także produkcji, symulacji, zarządzania danymi i innych. W końcu w rozwój produktów jest zaangażowanych znacznie więcej elementów i idei niż tylko samo projektowanie”.
Były dyrektor generalny podał też przykłady klientów, którzy wykorzystują rozwiązania z portfolio 3DEXPERIENCE Works do rozwiązywania bardzo trudnych problemów. Jeden z takich klientów to Resemin, który korzysta z zaawansowanych, opartych na chmurze, wielofizycznych narzędzi symulacyjnych, aby zapewnić bezpieczeństwo, niezawodność i trwałość swojego sprzętu do wiercenia podziemnego. Usłyszeliśmy również o SPARK, zwycięzcy konkursu startowego sprzętu na 3DEXPERIENCE World 2018.
Słyszeliśmy również o Impulse – 25 letniej firmie z siedzibą w Chinach, która specjalizuje się w sprzęcie fitness z ponad 230 patentami. Firma przyjęła portfolio DELMIA Works ERP, które jest najnowszym dodatkiem do platformy 3DEXPERIENCE Works, pomagająca rozwiązać wiele problemów w złożonej logistyce wytwarzania i dostarczania produktów.
To było niesamowite widzieć tak wiele przykładów, w których nasza transformacja produktu na platformę pomaga rozwiązywać złożone problemy wykraczające poza najnowocześniejsze możliwości projektowania. Gian Paolo zakończył stwierdzeniem: „To wyobraźnia napędza ludzki postęp, a naszą pasją jest pomaganie innowatorom w wprowadzaniu rzeczy które sobie wyobrażają, w coś trwałego”.
Następnie Bernard Charles, dyrektor generalny i wiceprezes Dassault Systèmes, opowiedział o doświadczeniach fabryk i o tym, jak technologie Virtual Twin mogą pomóc w ponownym przemyśleniu produktów, procesów, a nawet modeli biznesowych w celu realizacji radykalnie nowych zrównoważonych innowacji.
Usłyszeliśmy również od Marca Laireta, kierownika ds. CAD i menedżera ds. technicznych, oraz Pierre’a Orefice, założyciela i dyrektora generalnego La Machine, francuskiej firmy produkcyjnej, której celem jest przeprojektowanie miast oraz „doświadczeń mieszkańców” za pomocą technologii. Omówili znaczenie tworzenia nowych doświadczeń dla klientów i użytkowników.
Główny mówca dnia, Hakeem Oluseyi, astrofizyk i były kierownik ds. edukacji kosmicznej w NASA, nie zawiódł nas. Dał nam wszystkim świetne spojrzenie na to, jak zaczął swój start, pomimo wielu przeszkód, oraz kluczowej roli mentoringu, zwłaszcza dla młodzieży będącej w niekorzystnej sytuacji. Jeśli przegapiliście tę przemowę, zachęcam do wysłuchania nagrania.
W każdej chwili możesz nadrobić zaległości w SOLIDWORKS Live, które będzie działać codziennie na platformie eventowej oraz w YouTube
Obejrzyj poniższy film, aby poznać niektóre z najważniejszych wydarzeń pierwszego dnia w 3DEXPERIENCE World.