Podsumowanie trzeciego i zarazem ostatniego dnia konferencji 3DEXPERIENCE World 2024. Podczas wydarzenia wręczono wyróżnienia dla dystrybutorów. Jedna z nagród Overall Top Sales Rep 3DEXPERIENCE WORKS trafiła do naszej firmy.

 
Sesję ogólną ostatniego dnia rozpoczęła Tracey Wilson, która zaprosiła na scenę Suchit Jain’a, Vice President of SOLIDWORKS and 3DEXPERIENCE Works Strategy and Business Development Dassault Systèmes. Z niezwykłym podekscytowaniem Jain zaznaczał, że oprogramowanie 3DEXPERIENCE oraz SOLIDWORKS to coś więcej niż tylko narzędzia – to stały towarzysz w dążeniu do kształtowania lepszego świata.

 

Prelegenci

 
Pierwszym gościem wywołanym przez Jain’a był Ian Matthew Roy, założyciel Brandeis University’s MakerLab i adiunkt w Brandeis International Business School.
 
„Ukończyłem studia w 2005 r., moją pierwszą pracę dostałem w branży jubilerskiej w LA gdzie uczyłem się o systemach CAD i CAM” – wspominał mówca.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Po przeżyciu osobistej tragedii Ian Matthew Roy wyruszył z misją, jak sam wspomina, „wykorzystania designu do pozytywnego wpływania na naszą społeczność”. W Brandies skupił się na projektowaniu w celu naprawy świata.
 
„Niezależnie od tego, czy chodzi o przełomowe badania wydziałowe, startupy prowadzone przez studentów czy współpracę z organizacjami społecznymi, staramy się tworzyć projekty, które odnoszą się do rzeczywistych problemów społecznych, zamieniając osobisty smutek w katalizator wspólnego uzdrawiania i rozwoju” – powiedział I.M. Roy.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Następnie na scenę zaproszony został Brent Bushnell, CEO i założyciel Two Bit Circus. Firma Bushnell’a znajduje się w czołówce firm, które mają innowacyjne podejście do rozrywki i w mistrzowski sposób wciągają technologię w interakcją społeczną, by stworzyć niespotykaną zabawę inżynieryjną. Zarówno Brent Bushnell, jak i jego wspólnik są inżynierami, „kujonami”, których zawsze pasjonowały lasery i roboty. Przez lata tworzyli coś, co nazywali „mikroparkami rozrywki”. Większość gier, szaf zręcznościowych i sprzętu używanego w tych parkach stworzyli sami z wykorzystaniem oprogramowaniu SOLIDWORKS. Sam proces projektowania oraz modelowania był dla nich niesamowitą zabawą.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Projektem, za sprawą którego Brent Bushnell jest najbardziej podekscytowany było urządzenie uruchomione podczas konferencji – DIY Arcade. Firma Two Bit Circus udostępnia za darmo wszystkie pliki niezbędne studentom do wycięcia i zbudowania własnego automatu do gier, w którym można wprowadzać dowolne zmiany w projekcie, jak np. wyciąć elementy, złożyć obudowę, pobrać system open-source i uruchomić gry.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
„To pełne środowisko do nauki na platformie STEAM z wieloma możliwościami dostosowania. Ale to nie wszystko. Dodanie czytnika kart kredytowych sprawia, że urządzenie pozwala również na uzyskanie zarobku. Studenci mogą umieścić swój automat w pralni, restauracji czy kawiarni, co daje szansę na pasywny zarobek” – zakończył Brent Bushnell.

 

Fab-in-a-box

 
Następnie Suchit Jain przedstawił informacje o projekcie wprowadzonym w zeszłym roku. Projekt jest wynikiem współpracy Fab Foundation i MIT’s Center for Bits and Atoms, które wciąż przesuwają granice cyfrowej produkcji oraz edukacji. Zestaw startowy Fab Lab jest niedrogi, łatwy w użyciu, zawiera wycinarkę laserową, wycinarkę do winylu oraz drukarkę 3D – wszystko na niestandardowym, mobilnym wózku. Co najważniejsze, jest dostarczany z opartym na przeglądarce oprogramowaniem do projektowania parametrycznego xDesign, które umożliwia płynne przejście z CAD do maszyny. Jain podkreślił, że coraz bardziej pożądane staje się rozwijanie oprogramowania i projektowanie produktów na jednym urządzeniu.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
„Projekty i współpraca takie jak te, sprawiają, że cyfrowa produkcja jest bardziej dostępna dla wszystkich. Cieszymy się, że możemy przekazywać umiejętności i narzędzia niezbędne do przekształcania swoich pomysłów w rzeczywistość” – zakończył temat Suchit Jain.

 

Nagrody społeczność SWUGN

 
W dalszej części na scenie pojawiło się dwóch członków zespołu User Advocacy – Dan Wagner oraz Matthew Clegg. Ogłosili zwycięzców nagród SWUGN (SOLIDWORKS USER GROUP NETWORK).

Tegorocznym zwycięzcą nagrody społeczności Michelle Piller został Adam Ebernickel.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Zwycięzcą nagrody społeczności Wayne Tiffany został Prasad Adiga.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Gratulacje odebrał również Eric Batty – Mistrz roku SOLIDWORKS.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 

IpsiHand

 
Po wręczeniu nagród na scenę zaproszony został Mike Puckett, dyrektor ds. certyfikacji SOLIDWORKS i dr Robert Coker z NeuroLutions. Firma stworzyła system IpsiHand, przełomową technologię wykorzystującą SOLIDWORKS, aby pomóc osobom, które przeżyły udar.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Mike Puckett podzielił się swoimi doświadczeniami o udarze, który przeszedł sześć miesięcy temu. W Stanach Zjednoczonych jest ponad 450 tysięcy osób, które w wyniku udaru nie mogą używać dłoni. IpsiHand wykorzystuje aktywność mózgu wytworzoną podczas myślenia o ruchu, aby przekazać impulsy powstałe w mózgu do kontrolowania niepełnosprawnej ręki.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 

Główny gość

 
Następnie na scenie pojawił się Jesse Sprague, który przedstawił głównego mówcę tego dnia, Paddy’ego Lowe’a. Low w ciągu 32-letniej kariery współpracował z 12 zwycięskimi zespołami oraz miał swój udział w uzyskaniu 10 nagród Racecar of the Year Awards w F1. Uczestnicy konferencji mogli posłuchać o tym, jak rozpoczął on swoją karierę w Formule 1, a także jak poradził sobie z wieloma wyzwaniami projektowymi w ciągu wieloletniej pracy.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
Jako najlepszy konstruktor w Formule 1, Paddy Lowe spędził dziesięciolecia mierząc prędkość w milisekundach i zastanawiając się jak sprawić, by bolidy Formuły 1 jeździły jeszcze szybciej. Dziś jego slogan brzmi „600 milionów lat w trzy minuty”, ponieważ koncentruje się na odkryciu sposobu na zmniejszenie zużycia paliw kopalnych. Jego najnowsza firma Zero Petroleum, pionier w dziedzinie paliw syntetycznych, zrewolucjonizuje sposób, w jaki myślimy o silnikach spalinowych, a nawet sprawi, że paliwo syntetyczne będzie zrównoważone.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

 
To była niesamowita dyskusja, którą powinien obejrzeć każdy, kto interesuje się motosportami oraz emisyjnością.

Dyrektor generalny SOLIDWORKS, Gian Paulo Bassi, zamknął sesję generalną, dziękując wszystkim uczestnikom tegorocznego wydarzenia i zapraszając do udziału w 3DEXPERIENCE World 2025 w Houston w dniach 23-26 lutego.
 

Nagroda Overall Top Sales Rep 3DEXPERIENCE WORKS dla Premium Solutions

 
Podczas konferencji zostały również przyznane nagrody i wyróżnienia dla resellerów. Serdecznie gratulujemy naszemu pracownikowi – Jackowi Barszczowi za uzyskanie 3rd Overall Top Sales Rep 3DEXPERIENCE WORKS!

___
Jeśli przegapiłeś ostatnią sesję na 3DEXPERIENCE World, obejrzyj poniższy film.
 

 
 
___

O AUTORZE:

Jakub Kamiński
Młodszy specjalista techniczny ds. CAD

jkaminski@premiumsolutions.pl

 
 
 

Zobacz również: