Konferencja 3DEXPERIENCE World 2021 dobiegła końca. Zapraszamy na podsumowanie sesji głównej z ostatniego dnia.
Connection to Relationships
Jako pierwszy głos zabrał Suchit Jain, wiceprezes ds. strategii i rozwoju biznesu w Dassault Systems. W swoim wystąpieniu potwierdził to, co większość z nas już wie – SOLIDWORKS jest wszędzie. Społeczność SOLIDWORKS obejmuje ponad 6 milionów inżynierów, projektantów, studentów oraz innowatorów, którzy tworzą otaczającą nas rzeczywistość, począwszy od prostego krzesła do bardzo skomplikowanego robota.
Suchit Jaing wskazał na rolę inżynierów w dzisiejszym świecie, cytując słowa wybitnego inżyniera areodynamiki Theodore von Kraman: „naukowcy badają świat takim, jakim jest, inżynierowie tworzą świat, jakiego nigdy nie było”.
Zwrócił również uwagę na wysoki rozwój druku 3D, który staje się wszechobecny i wykorzystywany jest między innymi w biotechnologi (Cellin), elektronice (NanoDimension), czy produkcji żywności (MeaTech).
Kolejnym zagadnieniem była platforma 3DEXPERIENCE, która pozwala na stworzenie najlepszego produktu w możliwie najszybszym trybie, łącząc ludzi na całym świecie w czasie rzeczywistym. Dzięki platformie inżynierowie są bardziej produktywni i mogą ze sobą kolaborować gdziekolwiek są i jakiegokolwiek urządzenia używają. 3DEXPERIENCE pozwala na łączenie w chmurze lokalnych Fablabów rozmieszczonych na całym świecie, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami.
Suchit Jain odwołał się również do szalejącej pandemii COVID-19. Była ona dużym wyzwaniem, na które nie byliśmy przygotowani. W szpitalach zaczęło brakować respiratorów i środków ochrony indywidualnej. Mimo to wielu użytkowników platformy 3DEXPERIENCE stanęło na wysokości zadania, aby skutecznie przeciwdziałać pandemii, przekształcając fabryki na produkcję materiałów medycznych i udoskonalając produkty, tak by były bardziej skuteczne i szybsze w produkcji. Takimi osobami są m.in.: Matt Carney – współzałożyciel Open Standard Respirator i Tej Patel – prezes Fluxenergy. Matt Carney wykorzystał platformę 3DEXPERIENCE, aby połączyć społeczność inżynierów i opracować projekt masek typu 'open source’. Tej Patel z kolei skoncentrował się na tworzeniu multimodalnej platformy zdolnej do przeprowadzania testów, które można znaleźć w laboratoriach.
Podróż inżyniera może przybierać różne formy. Dobrym tego przykładem jest wywiad, jaki przeprowadziła Marie Planchard (dyrektor ds. edukacji i 'early engagement’ Dassault Systems) z dwoma znanymi inżynierami, którzy wybrali różne ścieżki inżynierskie. Paul Ventimiglia występuje w programie telewizyjnym Battlebots TV i jest mentorem jednej z konkurencyjnych drużyn robotyki. Eric Beatty uczy innych użytkowników SOLIDWORKS jako lider SWUGN i poprzez SLUGME.
Zakończeniem wywiadu były rady dla uczestników 3DEXPERIENCE World. Paul zachęcał, aby każdy z nas znalazł osobisty projekt, którym się zajmie i poświęci mu czas, a nie był tylko częścią większego zespołu. Eric natomiast zaproponował, aby dzielić się wiedzą z innymi, tak jak my sami zdobyliśmy tę wiedzę od innych.
W ostatnim panelu mogliśmy wysłuchać Granta Delgatt’ego – przewodniczącego ds. innowacji USC Iovine i Young Academy, Nolana Bushnella – założyciela i dyrektora generalnego Atari Inc i Chuck E. Cheese oraz Brenta Bushnella – współzałożyciela i prezesa Two Bit Circus. Nolan opowiedział historię powstania Atari, natomiast Brent wyjaśnił, jak rozwój tych lekcji pozwolił mu na stworzenie Two Bit Circus. Wszyscy byli zgodni co do tego, że bez porażki nie ma innowacji.
Na zakończenie sesji głównej głos zabrał Gian Paolo Basi – CEO SOLIDWORKS. W swoim krótkim wystąpieniu podkreślił fakt, że jesteśmy uzależnieniu od ludzkiej kreatywności i potrzebujemy wolności tworzenia do spełniania naszych marzeń o lepszym świecie. Takim rozwiązaniem jest platforma 3DEXPERIENCE, która pozwala na większą zwinność, elastyczność oraz lepsze wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań poprzez pracę w chmurze. Na zakończenie Gian Paolo Basi zaprosił na przyszłoroczny 3DEXPERIENCE World, który miejmy nadzieję odbędzie się już stacjonarnie, w USA.
ZOBACZ RELACJĘ FILMOWĄ – DZIEŃ 3: