3DEXPERIENCE SOLIDWORKS jest rolą dostępną w ramach platformy 3DEXPERIENCE, która łączy ze sobą tradycyjne i dobrze znane konstruktorom funkcjonalności SOLIDWORKS oraz rozwiązania chmurowe. Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS.
1. Czy 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS działa całkowicie w chmurze i nie wymaga instalacji?
3DEXPERIENCE SOLIDWORKS jest w pełni kompatybilny z platformą 3DEXPERIENCE. Oznacza to, że zapisywanie projektów, współpraca oraz zarządzanie cyklem życia produktów odbywa się w chmurze. Jako aplikacja natywna wymaga instalacji lokalnej na komputerze, w związku z czym użytkownik musi spełnić wszystkie wymagania sprzętowe związane z pracą oprogramowania SOLIDWORKS dostępne na stronie: https://www.solidworks.com/support/system-requirements
2. W jaki sposób można zainstalować 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS i skąd wziąć pliki instalacyjne?
Aby zainstalować program lokalnie nie trzeba pobierać plików instalacyjnych z zewnętrznego źródła – wystarczy jedynie zalogować się do platformy 3DEXPERIENCE. Następnie za pomocą kompasu należy przejść do zakładki, w której znajdują się przydzielone dla użytkownika role i wybrać 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS. Kolejnym krokiem jest kliknięcie w aplikację SOLIDWORKS Connected. Otworzy się wówczas okno instalatora, który przeprowadzi nas przez cały proces instalacji. Platforma 3DEXPERIENCE aktualizuje się do najnowszej wersji automatycznie, bez konieczności podjęcia czynności przez użytkownika, na przykład w godzinach nocnych.
3. Czy zakup chmurowej wersji SOLIDWORKS uniemożliwi współpracę z kontrahentami bazującymi na tradycyjnym oprogramowaniu?
SOLIDWORKS, zarówno w wydaniu tradycyjnym jak i chmurowym, jest ze sobą kompatybilny w granicach wspólnej wersji rocznikowej. Oznacza to, że możliwa jest współpraca oraz wymiana plików w tradycyjny sposób lub za pomocą platformy 3DEXPERIENCE, pozwalającej w jeszcze większym zakresie decydować, które treści można poddawać edycji, a które tylko oglądać. Rozwiązanie to pozwala na bezpieczniejszą i efektywniejszą współpracę z kontrahentami. Należy jednak pamiętać, że w przypadku 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS użytkownik zawsze korzysta z najnowszej wersji zarówno platformy, jak i oprogramowania SOLIDWORKS.
4. Co, jeśli planowane są przerwy w dostawie Internetu lub znajdujemy się w miejscu poza zasięgiem Internetu?
W najnowszej wersji 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS pojawił się moduł offline, który pozwala wypożyczyć przez użytkownika licencję na okres do 30 dni. Wówczas wszystkie projekty zapisywane są lokalnie na dysku komputera, z możliwością załadowania ich do platformy po wyłączeniu trybu offline, automatycznie lub w dowolnie wybranym przez użytkownika momencie. W sytuacjach, w których wymagany jest Internet do korzystania z funkcjonalności programu, system poinformuje za pomocą komunikatów o ograniczeniach i dostępnych działaniach. Jeżeli dojdzie do przerwy w dostawie Internetu w czasie, gdy moduł offline nie został włączony, program po pięciokrotnej próbie komunikacji z serwerem wyłączy się.
5. Czy posiadając wersję desktopową SOLIDWORKS można równocześnie na komputerze zainstalować chmurową wersję oprogramowania?
Istnieje możliwość równoczesnego zainstalowania na jednej stacji roboczej tradycyjnej i chmurowej wersji SOLIDWORKS. Jedynym warunkiem jest posiadanie klasycznego oprogramowania w rocznikowo niższej wersji niż 3DEXPERIENCE SOLDWORKS. Wszystkie pliki wymagane do działania programu, w tym m.in. biblioteka toolbox, szablony rysunkowe oraz tabelek ogólnych i listy materiałów, instalowane są lokalnie na dysku komputera. Bez problemu można wczytać ustawienia użytkownika zapisane w desktopowym SOLIDWORKS lub wskazać ścieżki lokalizacji do istniejących już szablonów.
6. Czy w 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS można zapisywać pliki lokalnie na dysku komputera?
W wersji chmurowej SOLIDWORKS użytkownik decyduje na każdym etapie pracy, czy zapisać projekt lokalnie na komputerze, czy wgrać go na platformę 3DEXPERIENCE. Zapisywanie do chmury umożliwia korzystania z szerokiej gamy możliwości, jakie niesie ze sobą wbudowany panel PLM, a także pozwala na szczegółową kontrolę nad procesem projektowania i współpracy.
7. Czy istnieje wersja testowa 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS? W jaki sposób przebiega licencjonowanie?
Ze względu na wysokie koszty utworzenia infrastruktury (tenantu, czyli indywidualnej przestrzeni współpracy użytkowników) wersja testowa 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS jest licencją płatną, udostępnianą na okres do trzech miesięcy. Rozwiązanie to pozwala na testowanie nieograniczonej kombinacji ról i aplikacji z zakresu portfolio 3DEXPERIENCE, w tym Delmii, Simulii czy Enovii, w stosunkowo niewielkim koszcie rzędu 300$ na użytkownika. Zakupione licencje nie posiadają klucza – są licencjami przypisanymi do użytkownika, które można przenosić w obrębie przedsiębiorstwa.
8. Co wyróżnia 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS?
Chmurowa wersja SOLIDWORKS od wersji desktopowej różni się nie tylko formą zapisywania plików, ale również wbudowanym panelem zarządzania PLM, który w połączeniu z podstawowymi rolami platformy 3DEXPERIENCE umożliwia zarządzanie zarówno przepływem informacji, jak i cyklem życia produktów w jednym zintegrowanym środowisku. Rozwiązanie dostarcza szereg możliwości, takich jak dodawanie rewizji, dodatkowych wersji produktów, zarządzanie stanem dojrzałości produktów, szybką komunikację oraz kontrolę nad przydzielonymi zadaniami, bez konieczności inwestowania w infrastrukturę czy obsługę IT. 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS to przede wszystkim najwyższy poziom bezpieczeństwa przechowywania projektów oraz udostępniania ich kontrahentom z zewnątrz, a także pewność, że wraz z rozwojem przedsiębiorstwa istnieje możliwość rozbudowania gamy dostępnych narzędzi o produkty zintegrowane w jednym środowisku na platformie 3DEXPERIENCE.
9. Czy istnieje możliwość włączania dodatków?
3DEXPERIENCE SOLIDWORKS, podobnie jak tradycyjna wersja oprogramowania, posiada możliwość włączenia dodatków oraz kart. Wszystkie funkcjonalności zawarte w arkuszu blachy, konstrukcjach spawanych, MBD czy narzędzia powierzchni i form są dostępne w chmurowej wersji SOLIDWORKS. Również wszystkie opcje pasków narzędzi desktopowego oprogramowania zostały przeniesione do 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS, w tym możliwość tworzenia makr oraz MBD Dimension. Ze względu na możliwości, jakie niosą ze sobą rozwiązania platformy 3DEXPERIENCE takie jak SIMULIA, część dodatków nie została uwzględniona w 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS. Wciąż jednak pozostaje możliwość korzystania z opcji SOLIDWORKS Routing, Toolbox Library czy ScanTo3D.
10. Czy występują różnice w interfejsie programu?
3DEXPERIENCE SOLIDWORKS posiada dokładnie takie same funkcjonalności jak tradycyjna wersja oprogramowania w znanym już użytkownikom interfejsie. Jedyne różnice jakie występują, wynikają z połączenia licencji z platformą 3DEXPERIENCE. Są to między innymi dane użytkownika umieszczone w prawym górnym rogu, obszar współpracy, czy dodatkowe ikonki służące do zapisywania oraz otwierania projektów lokalnie lub na platformie. Główną różnicą jest dodany po prawej stronie panel PLM, będący łącznikiem między funkcjonalnościami tradycyjnego SOLIDWORKS i nieograniczonymi możliwościami platformy 3DEXPERIENCE.
___
O AUTORZE:
Oliwia Wojdak
Specjalista Techniczny ds. CAD
Premium Solutions Polska
+48 603 530 340