Relacja z drugiego dnia konferencji 3DEXPERIENCE World 2024 w Dallas. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie tematy były poruszane podczas wtorkowych sesji tego wydarzenia.

 
Sesja ogólna drugiego dnia 3DEXPERIENCE World 2024 została rozpoczęta ponownie przez Tracey Wilson, która po krótkim wprowadzeniu zaprosiła na scenę Manish’a Kumar’a. CEO SOLIDWORKS swoje wystąpienie rozpoczął od skoncentrowania się na doświadczeniach, w jaki sposób użytkownicy SOLIDWORKS mają wyjątkową możliwość tworzenia czegoś więcej niż tylko modeli lub produktów, oraz jak mogą przekształcić pomysły w rzeczywistość wykorzystując wiedzę innych użytkowników, którzy są na czele tej przemiany.
 

Dane i zarządzanie nimi

 
Kumar zaznaczył, że wszystko zaczyna się od maksymalizacji informacji stojących za produktami, czyli danych. Jego zdaniem dzisiejsze rozwiązania generują „strumień danych”, które muszą być bezpiecznie przechowywane, zarządzane, przeglądane i ponownie wykorzystane. Sprawia to, że efektywne zarządzanie danymi i ich organizacja jest niezbędna w każdym przedsiębiorstwie.
 
Przedstawiona została również korzyść wynikająca z umieszczania swoich danych na platformie 3DEXPERIENCE, czyli brak potrzeby zajmowania się złożonymi, wzajemnie powiązanymi danymi. Platforma zapewnia użytkownikom wolność od: organizacji danych, kopii zapasowych, lokalizacji i urządzeń, a także od martwienia się o bezpieczeństwo. Jak powiedział CEO:
 
„Możesz teraz zapewnić swoim danym organizację opartą na sztucznej inteligencji, co pozwoli Ci skupić się na tym co naprawdę ważne: na innowacjach.”

 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 

Proteus Motion – nowy trend w ćwiczeniach

 
Następnie na scenę zaproszony został Paul Vizzio, Director of Hardware Engineering w firmie Proteus Motion Inc. zajmującej się produkcją „sports science lab in a box” (laboratorium sportowym w skrzynce). Podczas gdy tradycyjne maszyny do ćwiczeń poruszają się w jeden określony sposób, maszyny Proteus mogą zapewnić płynny opór dla każdego trójwymiarowego ruchu, jaki może wykonać człowiek, dostarczając mięśniom odpowiedni rodzaj treningu dla każdego uprawianego sportu.
 
Mówca podkreślił, że dzięki wykorzystaniu 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS, Proteus Motion zaoszczędziło mnóstwo czasu i pieniędzy tworząc cyfrowe prototypy oraz testując setki, a nawet tysiące wersji i czerpiąc ogromne korzyści z intuicyjnego zarządzania danymi na platformie. Wspomniał również, że firma ma obecnie ponad 400 klientów, wśród których jest m.in. Patrick Mahomes – rozgrywający Kansas City Chiefs – zwycięzca i MVP tegorocznego Super Bowl.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 

AI – Make Live Easier

 

Następnie Manish Kumar przedstawił zapowiedź nowej, fascynującej technologii AI, która pomoże wprowadzać innowacje. Wyjaśnił, w jaki sposób platforma 3DEXPERIENCE umożliwia użytkownikom nie tylko zlokalizowanie przysłowiowej „igły w stogu siana”, ale także znalezienie alternatywnych części, a może i nowych dostawców.
 
„Używamy sztucznej inteligencji, aby pomóc Ci zidentyfikować właściwe działania, które musisz podjąć.”
 
Dodał również, że SOLIDWORKS od wielu lat zapewnia pomoc opartą na AI w funkcjach takich jak Mate Helper i Sketch Helper. Przy procesie projektowania często się zdarza, że podczas szukania odpowiedniego rozwiązania, gdy zobaczymy coś, co nas inspiruje, robimy zdjęcie lub szkic tej rzeczy. Dzięki nowej funkcji Image to Sketch opartej na sztucznej inteligencji, użytkownicy będą mogli szybciej przejść od pomysłu do wykonania.
 
„Pomoże to zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność, zwłaszcza w fazie koncepcyjnej. Chcemy, aby użytkownicy skupiali się na innowacyjności, odpowiedni wygląd zapewni AI.”
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 

SOLIDWORKS i 3DEXPERIENCE jako usprawnienie organizacji

 
Następnie na scenę zostali zaproszeni Catherine Norman, 3DEXPERIENCE Works Global Partner Sales Manager oraz Rob Phillips, Vice President of Global Engineering of Flowserve, przedstawiciele producenta systemów kontroli przepływu, zatrudniającego ponad 2000 inżynierów. Flowserve zdecydował się na standaryzację SOLIDWORKS w całej firmie już w 2018 roku, po ocenie kilku innych rozwiązań systemów CAD. Phillips omówił cyfrowy aspekt wspierający całą organizację, w którym SOLIDWORKS 3D CAD i definiowanie oparte na modelach stają się bardzo ważne. Opowiedział również o swoich doświadczeniach z wdrażania SOLIDWORKS i 3DEXPERIENCE. Zaznaczył, jak wspólne elementy takie jak cyfrowa spójność, uproszczenie komunikacji w rozproszonych zespołach projektowych oraz optymalizacja procesów wpływają na organizację. Phillips wspomniał również o temacie dekarbonizacji jako kolejnym filarze firmy, który pomaga klientom wykorzystać technologię do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko i poprawy świata, w którym żyjemy.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 
Kolejnymi gośćmi zaproszonymi na scenę byli Thiago Amorim, Dassault Systèmes Design and Simulation Industry Process consultant, Thiago Pinelli, Head of People, Technology and Innovation oraz Tomas Pinieli, Managing Director z B&S Technologies w Brazylii. B&S Technologies to firma, która zajmuję się projektowaniem oraz produkcją zautomatyzowanych urządzeń pakujących i korzysta z SOLIDWORKS.
 
„Mamy projekty w różnych lokalizacjach i zarządzanie komunikacją między wszystkimi grupami stawało się koszmarem.”
 
Kolejnym problemem byli pracownicy na różnych stanowiskach, którzy nie korzystali z najbardziej aktualnych plików oraz trudności związane z zarządzaniem infrastrukturą technologiczną, podkreślił mówca. Dzięki platformie 3DEXPERIENCE firma B&S była w stanie zapewnić swoim klientom z całego świata współpracę z jednym źródłem informacji.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
Następnie na scenę zaproszono założyciela Qargos, Aloka Dasa, oraz Pranava Shinde, Lead Engineer for Research and Development QARGOS. Firma QARGOS projektuje Compact Logistics Vehicle (CLV) dla świata.
 
„Celem jest zapewnienie rozwiązań transportowych, które uczynią transport bardziej humanitarnym” – powiedział Dasa.
 
Firma tworzy nie tylko produkty, ale także inteligentne, połączone rozwiązania platformowe.
 
„Chcemy symulować na platformie, aby zapewnić przewidywalne wykonanie i bardziej solidną konstrukcję. Zastosowaliśmy podejście MODSIM (Modeling and Simulation), optymalizując poprzez projektowanie i symulację produktów.”

 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 

Na scenie pojawili się również przedstawiciele Tessy Plastics, globalnego producenta tworzyw sztucznych na zlecenie. Firma korzysta z systemu ERP DELMIA Works i jak stwierdził Colin Goodale:
 
„Mamy ponad 400 procesów, więc potrzebujemy monitorowania w czasie rzeczywistym. Dzięki DELMIA Works zmniejszyliśmy ilość odpadów i wysyłamy produkty na czas.”
 
Delmia Works umożliwia analizę danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu kierownictwo może podejmować lepsze i bardziej trafne decyzję.
 
 
 
Kolejnymi gośćmi konferencji byli Mike Buchli i Tom Vanglist z firmy Viscon, którzy omówili wykorzystanie platformy przez firmę. Po udanym pilotażu platformy 3DEXPERIENCE, Viscon rozpoczął jej wdrażanie. Firma stworzyła wirtualnego bliźniaka swojej fabryki. Vanglist wyjaśniał, że w wirtualnym bliźniaku sprzęt jest parametryczny, a parametry są wbudowane przez inżynierów. W połączeniu sprawia to, że wszystkie układy (sprzedaż, produkcja, inżynieria) patrzą na te same dane.
 
„Nasze zespoły są bardzo złożone. Używamy modeli CAD prosto z SOLIDWORKS i nie mieliśmy do tej pory żadnych problemów z wydajnością. Wydajność jest niesamowita w porównaniu do tego, czego używaliśmy w przeszłości. Następnym krokiem będzie dla nas symulacja i uruchomienie wydajności w czasie rzeczywistym w celu zidentyfikowania tzw. wąskich gardeł.”
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 

Innowacje w medycynie

 
Następnie na scenie pojawił się Suchit Jain, aby przedstawić CTO Thomasa Silvę z Endiatx. Firma Endiatx zmienia opiekę zdrowotną dzięki swojemu niezwykłemu PillBot, pierwszemu na świecie wirtualnemu endoskopowi. Dzięki temu zminiaturyzowanemu, zmotoryzowanemu dronowi podwodnemu, pacjenci mogą po prostu połknąć PillBota, który może następnie dostarczać materiał filmowy na żywo z żołądka bez znieczulenia, sedacji i czasu rekonwalescencji.
 
„SOLIDWORKS umożliwił nam zmniejszenie rozmiaru o 90%, a komunikacja między inżynierami elektrykami i mechanikami została znacznie ułatwiona” – mówił Silva.
 
Firma opracowuje obecnie PillBot 2, który będzie jeszcze mniejszy.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 
 

Główny gość

 
Głównym gościem drugiego dnia 3DEXPIRIENCE World 2024 była Aneesa Muthana, CEO and Co-Owner Pioneer Service Inc. and M&M Quality Grinding. Omówiła Różnorodność, Równość i Integracje (DEI – Diversity, Equity and Inclusion), które opisuje jako „wzmocnienie pozycji bez dzielenia”. Zwróciła uwagę, że na sukces trzeba zapracować i wskazała, że granie ofiary sprzyja toksycznemu środowisku, które obniża kulturę i sprawia, że bardzo trudno ją zrozumieć. Aneesa przełamała DEI w ten sposób:

  • Różnorodność: zatrudnianie wykwalifikowanych osób z różnych środowisk
  • Równość: uczciwe możliwości i wynagrodzenie
  • Integracja: sprawianie, by każdy czuł się częścią zespołu

Jak mówi Muthana: „DEI tak naprawdę oznacza po prostu sprawiedliwe traktowanie ludzi. Jeśli wartości twojej firmy nie są z tym zgodne, zmień je. Jeśli nie możesz ich zmienić, musisz znaleźć plan B”.
 
Odniosła się również do obecnego „kryzysu siły roboczej” i tego, w jaki sposób bardziej integracyjna siła robocza może pomóc nie tylko w walce z luką w umiejętnościach, ale również zwiększyć innowacyjność poprzez wprowadzenie bardziej zróżnicowanego myślenia.
 

3DEXPERIENCE World 2024 – dzień drugi

 

___
Jeśli przegapiłeś wtorkową sesję na 3DEXPERIENCE World, obejrzyj poniższy film, aby nadrobić zaległości!
 

 
 
___

O AUTORZE:

Jakub Kamiński
Młodszy specjalista techniczny ds. CAD

jkaminski@premiumsolutions.pl

 
 
 

Zobacz również: