Przedstawiamy podsumowanie z drugiego dnia 3DEXPERIENCE World 2021. Kolejne sesje obfitowały tradycyjnie w szereg specjalistycznych prezentacji, wymianę doświadczeń oraz mnóstwo emocji.

 
„From Product to Experiences”
 
Sesja generalna odbyła się pod hasłem „From Product to Experiences” i była poświęcona przede wszystkim historiom konstruktorów, którzy dzielili się swoim doświadczeniem w wykorzystaniu platformy 3DEXPERIENCE do tworzenia i zarządzania produktami. Podawane przykłady jasno przekonywały, jak w prosty sposób można ułatwić współpracę w zespole i przepływ informacji między różnymi działami firmy. Poznaliśmy zalety rozwiązania chmurowego na konkretnych doświadczeniach użytkowników, które pozwoliły zwiększyć ich wydajność, innowacyjność oraz produktywność. Zacznijmy jednak od początku…

Sesja rozpoczęła się od raportu działu badawczo-rozwojowego Dassault Systèmes. Na scenie pojawili się Florence Hu oraz Manish Kumar prezentując firmy – od małych start-up’ów po duże organizacje – które przedstawiły przekonywujące referencje 3DEXPERIENCE, jak platforma 3DEX pozwoliła przemienić ich marzenia i plany w rzeczywistość. Dział R&D zaprezentował badania, które potwierdzały historie klientów.

 

 
 
Panel rozpoczęła rozmowa z założycielem startup’u Skinny Guy Campers, Jasonem Bontrager, oraz głównym inżynierem firmy Robem Miles, którzy zajmują się projektowaniem campera przypominającego wyglądem duży samochód terenowy. Panowie opowiadali, jak platforma 3DEXPERIENCE pomogła im sprostać obecnym potrzebom rynku oraz pozwoliła w szybkim tempie powiększyć się i rozwinąć.

 

 
 
Kolejna firma, Square Robot reprezentowana przez Willa O’Halloran oraz Charlesa O’Connell, zaprezentowała kroki do ulepszenia współpracy i komunikacji załogi z wykorzystaniem platformy 3DEXPERIENCE. Następnie spotkaliśmy się z Nickiem Berry, założycielem Seed Terminator. Podzielił się on swoim doświadczeniem w zakresie wykorzystania 3DEXPERIENCE do kontaktu bezpośredniego z klientami, co pozwoliło w znacznym stopniu uprościć całą procedurę zleceń oraz umożliwić masową indywidualizację zamówień. Przemysł 4.0 stoi otworem.

 

 
 
Ostatnią częścią sesji generalnej była rozmowa z żyjącą legendą – Frankiem Stephenson. Współpracował on przy tworzeniu takich samochodów jak McLaren, Ferrari, Maserati, Fiat oraz MINI. W rozmowie poruszył temat między innymi skrócenia cykli rozwojowych bazując na swoim doświadczeniu zarządzania projektem. Opowiedział, jakie narzędzia projektowe wykorzystuje oraz dlaczego. Dodatkowo podkreślił ważność budowania relacji międzyludzkich w zespole. Na koniec przedstawił swoje autorskie projekty przyszłości, takie jak wyścig na księżycu czy latająca taksówka.

 

 
 
Każdy znajdzie coś dla siebie
 
Po sesji generalnej odbyło się wiele prezentacji szczegółowych na temat konkretnych rozwiązań i produktów – zarówno całej platformy 3DEXPERIENCE, jak również samego SOLIDWORKS-a. Krótko mówiąc, każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Sesja „Product Excellence through Simulation” zwróciła uwagę na istotę symulacji w procesie projektowania. Lepsze szacowanie wydajności produktu na tak wczesnym kroku niesie ze sobą ogromne oszczędności na jego kolejnych etapach. W czasie tej sesji przedstawiono również możliwość skalowania oraz wiele innych wydajnych rozwiązań dostępnych zarówno w SIMULIA, jak i w SOLIDWORKS.

Kolejna ciekawa sesja „Hassle-Free Data Management” obejmowała wywiady z trzema użytkownikami, którzy na własnym przykładzie przedstawiali plusy przeniesienia danych do chmury i wskazywali wyższość tego rozwiązania nad ich lokalnym przechowywaniem.

 

 
 
„Future of Design and Manufacturing” to kolejna sesja, w której konstruktor Titans of CNC dzielił się swoim doświadczeniem. Opowiadał, jak przy umiejętnym połączeniu wszystkich narzędzi SOLIDWORKS i 3DEXPERIENCE był w stanie ukończyć projekt w niesamowitym tempie. Zwrócił uwagę na aspekty, które zwiększyły jego wydajność i produktywność.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na wystąpienie Johna Pohla, projektanta znanego z programu telewizyjnego American Chopper. Uchylił on rąbka tajemnicy na temat projektów, nad którymi obecnie pracuje.

Podsumowując, drugi dzień 3DEXPERIENCE World 2021 to przede wszystkim dzielenie się swoim doświadczeniem przy projektowaniu. Wszyscy goście zwracali uwagę na detale, które doprowadziły ich do sukcesu. Za nami wiele ciekawych sesji pod względem poznania produktów, ale także nauki i zdobycia wiedzy technicznej. Zapraszamy na dzień trzeci.
 
 
ZOBACZ RELACJĘ FILMOWĄ – DZIEŃ 2: