W kwietniu 2023 koncern Dassault Systemes uruchomił najnowszy zunifikowany portal dla Klientów DSx Client Care&Order. Niezależnie od tego, czy jesteś nowym czy istniejącym Użytkownikiem SOLIDWORKS sprawdź, co zmienia się po migracji danych do nowego portalu.

 
DSx Client Care&Order powstał z myślą o ujednoliceniu portalu administratorów i wsparciu dla wszystkich produktów koncernu Dassault Systemes, niezależnie od portfolio zakupionego oprogramowania.
 

Logowanie za pomocą SOLIDWORKS ID i 3DEXPERIENCE ID

 
Nowym sposobem uwierzytelnienia danych jest logowanie za pomocą 3DEXPERIENCE ID. Dzięki uzyskaniu identyfikatora 3DEXPERIENCE ID Użytkownik otrzymuje dostęp do portalu DSx Client Care&Order oraz do wielu usług, w tym pobierania oprogramowania, szkoleń, bazy wiedzy czy pomocy technicznej. Nie ma potrzeby, aby istniejący Użytkownicy tworzyli nowy identyfikator – należy użyć tych samych danych (SOLIDWORKS ID), za pomocą których logowali się oni dotychczas do dostępnych portali, np. my.solidworks.
 

Solidworks

 
Uwaga: Należy pamiętać, aby istniejący Użytkownicy użyli tego samego adresu e-mail co w identyfikatorze SOLIDWORKS ID. System wówczas będzie mógł rozpoznać istniejące uprawnienia w DSx Client Care&Order. Strona logowania 3DEXPERIENCE komunikuje się z systemem kont SOLIDWORKS oraz tworzy konto lustrzane. Wprowadzany adres e-mail jest łącznikiem między obydwoma systemami. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość ustawienia dwóch różnych haseł.
 

Solidworks

 
Więcej informacji jak założyć 3DEXPERIENCE ID znajdziesz tutaj.
 

W jaki sposób migracja danych wpływa na nowych Użytkowników?

 
Przejście na nowy system wpływa na sposób konfigurowania subskrypcji i uzyskiwania do niej dostępu. Dla nowych Klientów konto tworzone jest w docelowym systemie. Nie ma konieczności zakładania dodatkowo SOLIDWORKS ID ani korzystania z dotychczasowych narzędzi, jak np. Customer Portal. Użytkownicy, którzy zakupili licencję przed migracją danych oraz otrzymali w wiadomości e-mail instrukcję utworzenia SOLIDWORKS ID, na stronach 3DEXPERIENCE powinni użyć tych samych danych logowania.
 

Co zmienia się dla Użytkowników korzystających z aktywnej subskrypcji?

 
Dzięki nowemu portalowi DSx Client Care&Order nie trzeba przypisywać produktów Użytkownikom w Admin Portalu. Aby skorzystać z aktywnej Usługi Utrzymania nie ma już konieczności rejestrowania numeru seryjnego klucza licencji. Wszystkie osoby, które były administratorami lub członkami Admin Portalu zostały automatycznie przeniesione do DSx Client Care&Order. Nie trzeba dodawać ich jako nowych kontaktów. Po migracji danych zarówno Admin Portal jak i Customer Portal zostaną wyłączone.

Wszystkie uprawnienia i korzyści wynikające z aktywnej Usługi Utrzymania zostaną przypisane przez administratora. Aby uzyskać dostęp do pobierania oprogramowania, szkoleń, bazy wiedzy czy pomocy technicznej wystarczy zalogować się w nowym systemie za pomocą 3DEXPERIENCE ID.
 

Solidworks

 

Solidworks

 

Solidworks

 

Dostęp do Admin Portalu

 
Po migracji danych do DSx Client Care&Order zostanie zablokowany Admin Portal. Funkcjonalność z zakładki Członkowie zostanie przeniesiona do narzędzia Contact Administration Tool w DSx Client Care&Order, które umożliwia przeglądanie osób powiązanych z organizacją i zarządzanie nimi. Aby udzielać dostępu do Usługi Utrzymania, nie trzeba już przypisywać produktów poszczególnym członkom zespołu.

Jeżeli któryś członek zespołu potrzebuje uzyskać dostęp do narzędzi w ramach aktywnej Usługi Utrzymania należy:
1. Zalogować się do DSx Client Care&Order (dotyczy Użytkownika będącego Administratorem)
2. Dodać kontakt
3. Przypisać rolę (najczęściej Support Restricted)
4. Kontakt zostanie aktywowany po zalogowaniu się za pomocą 3DEXPERIENCE ID przy użyciu tego samego adresu e-mail, który został podany przy przypisywaniu kontaktu.

Uwaga: Użytkownik będący Administratorem posiada automatycznie przypisaną rolę Security Administration dla swojej organizacji.
 

Solidworks

Jeśli zakładka Contact Administration nie jest dostępna, skontaktuj się z nami na adres: support@premiumsolutions.pl

Zastąpienie zakładki Produkty zostanie wkrótce uruchomione na portalu DSx Client Care&Order.
 
 
___

O AUTORZE:

 

Oliwia Wojdak
Specjalista Techniczny ds. CAD
Premium Solutions Polska

+48 603 530 340

 
 
 

Zobacz również: