SolidCAM 2018 obok obróbki iMachining oraz HSR/HSM oferuje nowy rodzaj obróbki Turbo 3D.
Jak wskazuje nazwa, frezowanie w tym module jest niezrównanie szybkie.
Moduł ten wyróżnia się:
- nowoczesnym 3 – osiowy mechanizmem obliczeniowym,
- wyjątkowo szybkim obliczaniem ścieżki narzędzia oraz szybkiej jej rekalkulacji,
- 64-bitową architekturą używającej wszystkich rdzeni w celu kalkulacji ścieżki,
- parametrami niewymagającymi definicji, co jest przystępniejsze dla użytkownika,
- wykrywaniem podcięć.
W module Turbo 3D dostępne są następujące rodzaje obróbek:
- Stałe Z,
- Liniowa,
- Stały krok w bok,
- Obróbka ołówkowa,
- oraz dwa rodzaje technologii do obróbki resztek: Obróbka resztek Stałe Z i Obróbka resztek Stały krok w bok.
Moduł ten bardzo przypomina dawny HSR/HSM, ale został rozszerzony o dodatkowe funkcje:
- w obróbce Stałe Z istnieje możliwość dostosowania Kroku w dół,


- metoda obróbki Zig Zag, Jedno Przejście i Spirala dostępne w poszczególnych rodzajach obróbki,

- automatyczne Wejścia/Wyjścia i Łączenia ścieżek,

- w obróbce Stały krok w bok możliwość wygenerowania ścieżki Z Góry do Dołu, Z Dołu do Góry, Z zewnątrz do środka, Ze środka na zewnątrz oraz Standard,

- w obróbce Stały krok w bok możliwość definiowania ilości przejść,

- w obróbce Liniowej cięcia równoległe mają określony krok dla zdefiniowanej Chropowatości, ale dostosowany Krok w bok,

- w obróbce Liniowej możliwość definiowania optymalnego kąt w płaszczyźnie XY bądź wyznaczonego na podstawie wartości kąta bądź utworzonej linii,

- w obróbce Liniowej możliwość wskazania punktu rozpoczęcia obróbki, wybierając zdefiniowany wierzchołek lub punkt, w którym narzędzie będzie rozpoczynało obróbkę,


- w zakładce Geometria określanie Typu Odsunięcia: Globalne przesunięcie oraz Przesunięcie promieniowe, Odsunięcie w osi oraz definiowanie jego wartości,

- możliwość definiowania Granicy użytkownika,

- określanie obszaru kontroli posuwu w obszarach zdefiniowanych przez użytkownika,


- możliwość określenia obszarów płaskich/stromych,

- redukcja czasu obróbki poprzez ograniczenie przyśpieszeń i spowolnień.