Dzięki oprogramowaniu SOLIDWORKS Premium do projektowania 3D, bracia Marc i Shanon Parker przekształcili swoje niecodzienne, garażowe hobby w firmę wartą miliony dolarów.

 

 

Nie tylko zostali gwiazdami znanego reality show „Dream Machines” emitowanego na kanale Syfy, ale też na specjalne zamówienie produkują samochody marzeń dla celebrytów.

Wyzwanie:

Przyspieszenie opracowywania i produkcji innowacyjnych pojazdów przy jednoczesnym usprawnieniu komunikacji z klientami.

Rozwiązanie:

Wdrożenie oprogramowania SOLIDWORKS Premium do projektowania 3D.

Wyniki:

  • Skrócenie czasu realizacji projektów
  • Wsparcie w realizacji reality show „Dream Machines”
  • Przekształcenie hobby w firmę wartą miliony dolarów
  • Sprostanie nagłemu wzrostowi liczby zamówień

Marc i Shanon Parker zawsze marzyli o tworzeniu niesamowitych samochodów i motocykli, ale nigdy nie spodziewali się, że hobby, któremu oddawali się w niewielkim garażu, przekształci się w firmę wartą wiele milionów dolarów i cieszący się powodzeniem reality show.

To, co zaczęło się jako hobby, jest teraz dynamicznie rozwijającą się firmą Parker Brothers Concepts (PBC). W 2012 roku bracia spełnili swoje marzenie — zaczęli budować niecodzienne pojazdy na antenie kanału Syfy, w programie „Dream Machines”. Każdy odcinek opisuje proces tworzenia jednej „maszyny marzeń” dla znanych osób, takich jak raper, aktor i przedsiębiorca 50 Cent, zapaśnik i aktor John Cena czy dla hollywoodzkich studiów filmowych. Marc Parker, współwłaściciel firmy PBC, skromnie przyznaje, że ten sukces jest dziełem przypadku.

„Razem z Shanonem pracowaliśmy w branży budowlanej, ale w wolnych chwilach lubiliśmy grzebać dla zabawy przy samochodach i motocyklach” — wspomina. „W 2011 roku zobaczyliśmy zdjęcia motocyklu z filmu TRON i zdecydowaliśmy się go zbudować, mimo powszechnej opinii, że jest to zadanie niemożliwe. Dokonywanie rzeczy niemożliwych to jedyne wyzwanie, jakiego potrzebujemy. Stworzyliśmy motocykl i umieściliśmy film w serwisie YouTube, a potem nasz telefon nie przestawał dzwonić”.

Gdy przedstawiciele kanału Syfy zaproponowali braciom Parker stworzenie nowego reality show, powstała firma PBC. Przejście z hobby na działalność komercyjną wymagało zastosowania wydajnej platformy projektowej. „Początkowo potrzebowaliśmy narzędzi do tworzenia koncepcji dla klientów i na potrzeby telewizji” — wyjaśnia Marc Parker. „Ogromne zainteresowanie klientów zmusiło nas do zwiększenia dokładności, wydajności i efektywności, a także przyspieszenia pracy. W rezultacie wybraliśmy oprogramowanie SOLIDWORKS®”.

Firma PBC wybrała oprogramowanie do projektowania SOLIDWORKS Premium, ponieważ jest ono łatwe w obsłudze, zawiera funkcje do fotorealistycznego renderowania w 3D materiałów dla klientów i umożliwia tworzenie precyzyjnych danych technicznych na potrzeby procesu produkcji. SOLIDWORKS to także preferowane rozwiązanie syna Shanona, Coreya, który jest firmowym mistrzem CAD. Oprogramowanie darzą też sympatią studenci z Instytutu Technologii na Florydzie, którzy współpracują z firmą PBC.

„Największą korzyścią, jaką zapewnia nam platforma SOLIDWORKS, jest wysoka precyzja” — podkreśla Marc Parker. „Możliwość tworzenia wszystkich projektów i naprawiania błędów w sposób cyfrowy przekłada się na ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. Nasze maszyny stały się bardziej złożone. Terminy uległy skróceniu. Musimy zwracać szczególną uwagę na tolerancje wymiarów i prześwity przed rozpoczęciem produkcji tak, aby produkt był poprawnie zwymiarowany już za pierwszym podejściem do projektu. Dzięki rozwiązaniom SOLIDWORKS jest to możliwe”.

 

PROGRAM TELEWIZYJNY SKUTKUJE GWAŁTOWNYM WZROSTEM POPULARNOŚCI

Po wprowadzeniu na antenę programu „Dream Machines” firma PBC znacznie rozwinęła swoją działalność. Firma wykorzystuje oprogramowanie SOLIDWORKS Premium, aby sprostać realizacji rosnącej liczby projektów. „Obecnie realizujemy od czterech do pięciu projektów każdego miesiąca, kończąc każdy z nich w 2–3 tygodnie, a wiele projektów nakłada się na siebie” — twierdzi Marc Parker. „Oprogramowanie SOLIDWORKS jest niezbędnym elementem naszej działalności. Nasza firma rozwija się w fenomenalnym tempie. Bez narzędzi SOLIDWORKS nie moglibyśmy nadążyć za natłokiem zamówień — stanęlibyśmy przed murem”.

„Abyśmy mogli zachować kreatywność, innowacyjność i jakość przy większej liczbie zamówień, musimy zapewnić dokładność i zmaksymalizować efektywność pracy” — kontynuuje Marc Parker. „Oprogramowanie SOLIDWORKS oszczędza nam ogromne ilości czasu i pieniędzy, pozwalając utrzymać możliwie najwyższą jakość i dokładność dopasowania oraz wykończenia”.

 

 

 

SHREDDER NA PREMIERZE FILMU BITWA O ZIEMIĘ

Jednym z wymagających projektów, przy których narzędzia SOLIDWORKS okazały się nieocenione, było stworzenie pojazdu Shredder z filmu „Bitwa o Ziemię”. „Shredder to wysokie na prawie dwa metry koło bez piasty, zasilane czterema silnikami i wyposażone w duża liczbę przeplatających się ostrzy na zewnętrznej powierzchni” — wyjaśnia Marc Parker. „Mieliśmy dwa tygodnie na stworzenie jednego z najbardziej skomplikowanych pojazdów, jaki dotychczas zbudowano, i dostarczenie go do Hollywood na premierę filmu »Bitwa o Ziemię«.

„Projekt wymagał zastosowania wyjątkowo niewielkich tolerancji przy przeplatających się ostrzach, w czym pomogło nam oprogramowanie SOLIDWORKS” — dodaje Marc Parker. „Stworzenie atrakcyjnego renderowania 3D to nie wszystko — aby zbudować prawdziwego, działającego Shreddera, musieliśmy przygotować dokładne dane techniczne maszyny. Oprogramowanie SOLIDWORKS umożliwiło nam jedno i drugie”.

 

JAK ZBUDOWAĆ SAMOCHÓD WART MILION DOLARÓW

Jakie projekty ma w zanadrzu dynamiczny duet braci? Zamierzają zbudować supersamochód wart milion dolarów.

„Nieustannie zadajemy sobie pytanie: jak będą wyglądać samochody w roku 3000?” — dodaje Marc Parker. „Możliwość projektowania i tworzenia samochodów dla sławnych osób, rodzin królewskich czy hollywoodzkich studiów pozwoliła nam doprowadzić projekty do perfekcji, aby samochód przyszłości wyglądał tak, jak go sobie wyobrażaliśmy. Podczas tworzenia supersamochodu, który potrafi osiągnąć prędkość 320 km/h i staje w szranki z takimi markami, jak Ferrari czy Lamborghini, trzeba upewnić się, że każdy element jest idealnie dopracowany. Rozwiązania SOLIDWORKS pozwalają nam dopiąć projekt na ostatni guzik zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej”.

 

Źródło: SOLIDWORKS WHITE PAPERS

Zobacz również: